Primii 5 ani … in trend ascendent
2002: 3 oameni, 1 calculator 586, 1 Cielo vechi si 1 Mercedes si mai vechi, dar mult entuziasm, multa ambitie si (poate prea) mult optimism. Nu suntem nici Target, nici Traffic, nici 911. Suntem TREND, prima mea optiune. Care se dovedeste si cea mai buna! Ni se alatura Oana, PR-ul profi venit “dă la Capitală”. Inchiriem un sediu pe care ne gandim cum sa-l impartim cu un cabinet de avocatura, sa ne iasa mai ieftin. Primele contracte, primii clienti. Pornim in stil mare: Puma, Opel Ecomax, Romgaz. Apoi luam taurul de coarne: organizarea Noptii Devoratorilor de Publicitate in sase orase din Transilvania. Curajosi, nu? Echipa Trend ajunge la zece oameni. Incepem sustinerea CFR Cluj atunci cand inca se zbat in Divizia C cu ganduri de promovare in B si imediat dupa in A. Clujenii ne cred nebuni. E imposibil! Ba nu!
2003: Sprijinim Terapia, un alt nume greu al Clujului si al Romaniei, in lansare de produs. Si imediat dupa vine o veste bomba pentru piata publicitatii clujene, si nu numai: Trend Communication preia integral gestionarea contului Romexterra Bank. Toata publicitatea nationala. Tot! Pasiunea pentru golf a doi dintre cei trei asociati aduce Banca Transilvania in portofoliul nostru. BT Golf Cup ajunge cel mai mare turneu de golf din Romania si se apropie de a cincea editie. Puma continua cu Trend lansarea colectiilor noi. Din nou bomba pe piata: Goran Bregovic va concerta la Cluj! Organizator: hmmm, Trend! Suntem 15 trend setter-i. In decembrie incepem cea mai prodigioasa relatie: cu gigantul METRO Cash&Carry!
2004: Dezvoltam atat BTL-ul si PR-ul cu care ne-am lansat, cat si ATL-ul. Dovedim profesionalism full-service. La doar doi ani de la lansare ne “globalizam”: METRO deschide peste Prut. Toata strategia, toate campaniile, tot bugetul sunt gestionate de Trend. Organizam (exemplar, spune clientul “Banca Transilvania 10 ani” ) Intram pe branding, packaging, campaniile media pe tot cuprinsul tarii merg ceas. Putem vorbi de departamente profesioniste de sine statatoare. Totul merge asa cum trebuie. Nesperat, sincer, in urma cu doar doi ani… Marketingul electoral si managementul crizelor ne fac cunoscuti in lumea politica. Anul electoral 2004 da enorm de munca echipei de politologi, sociologi si statisticieni Trend.
2005: Ne mutam intr-un sediu mai incapator, mai impresionant. Am sarit de 20 de angajati. Avem renume. Rotarienii isi organizeaza cea mai importanta reuniune cu noi. Ne marim p…ortofoliul cu Cialis. Daca stiti ce e Viagra, stiti si ce e Cialis. Creatie, campanii media nationale, regionale si locale, promotionale, outdoor, evenimente, branding, nimic nu ne e strain. Protectim Constructii, liderul national in suprafete poliuretanice, deruleaza bugetul de marketing prin Trend: creatie, ATL, targuri expozitionale, outdoor. Ne sunt recunoscute meritele: devenim membri ai prestigioasei International Advertising Association (IAA). Ne implicam in activitati CSR, devenim partener al Habitat for Humanity Romania.
2006: An prodigios. METRO Group intra pe piata romaneasca cu divizia de hypermarket. Real devine client Trend pe PR! Cel mai luxos ansamblu rezidential din Cluj, Central Park Residence, este promovat de Trend. Intreaga imagine este gestionata de noi. De la A la Z. Pana si conceptul e marca Trend. Derulam bugete tot mai consistente pe media pentru clienti de orice dimensiune. MARIMEA clientului NU CONTEAZA ! Organizam pentru Realitatea TV cea mai completa cercetare de piata post-decembrista : « 10 pentru Cluj » pe modelul « 10 pentru Romania ». Depasim 25 de angajati. Este aproape de definitivare inchegarea unei echipe consistente si puternice. O mica parte deocamdata sunt la Bucuresti intr-un viitor birou Trend. Serviciile de monitorizare presa scrisa se perfectioneaza si li se alatura investitiile in monitorizare audio-video. In scurt timp primim recunoastere. Nume mari se alatura portofoliului Trend: Max Aicher, Maserati, Euroconsult, Hidroelectica, Agentia Romana pentru Investitii Straine, Iulius Mall. Aducem MTV Romanian Music Awards la Cluj! Wow! Punem temelia si gestionam imaginea POLUS Cluj, cel mai mare mall din Ardeal si poate din tara.
2007: Suntem pe val. Ambitiile sunt mari. Ne consolidam in jur la 30 de angajati. Urmeaza perfectionarea. Ramaneti cu noi si in urmatorul cincinal! Surprize nebanuite vor aparea! Suntem pe val, repet!
Horia Bogdan
Managing Partner Trend Communication