Aspirelo - aspirator de griji Parcul Industrial Ocna-Mures are acum identitate. Vizuala! TREND + TIFF = LOVE http://www.trendcommunication.ro/www/news/publifest/ Trend la putere STEPS, Festival International de dans contemporan Sesiunea Speciala Ursus la Cluj Ciao Roma! Salutari in trend de la Banca Transilvania

City branding

ianuarie 2010

Chiar daca activitatea Trend Communication se intinde la nivel national, o mare parte dintre clientii importanti ai agentiei fiind companii mari cu sediul in Bucuresti, legatura noastra cu orasul Cluj-Napoca este una speciala. Nu doar pentru ca ne desfasuram activitatea aici, ci pentru ca incercam prin evolutia noastra sa contribuim la imaginea Clujului de centru de afaceri principal al Transilvaniei si important al Romaniei.

In momentul primirii unei invitatii de a participa la constructia brandului orasului din partea Primariei Cluj-Napoca, nu altul putea fi raspunsul nostru decat acela de implica toate resursele de cercetare, strategie si creatie ale agentiei pentru a dezvolta un brand pe masura orasului.

In urma cercetarilor documentare desfasurate de Departamentul de Cercetare al agentiei si a unor focus-grup-uri pe 5 categorii de subiecti, am decis sa axam constructia brandului pe 3 valori principale: Cluj-Napoca – oraş universitar; Cluj-Napoca – oraş multicultural; Cluj-Napoca – oraş “business friendly” (oraş “prietenos” din punct de vedere economic, propice creării şi dezvoltării afacerilor).

Departamentul de creatie a preluat aceste valori si le-a sintetizat intr-o constructie grafica cu mai multe trimiteri: grafismul este o reprezentare stilizată a unui turn sau bastion cu crenelurile unui zid şi face trimitere la statutul de cetate, burg, oraş cu vechime, cu istorie al Clujului. La baza zidului este reprezentată o apă curgătoare, Clujul fiind oraşul din Transilvania cu cele mai multe poduri!

La nivel de text, am ales să scriem numele oraşului în 3 limbi (română, germană şi maghiară) pentru a sublinia multiculturalismul oraşului, una dintre valorile promovate.

La nivel de mesaj, am ales o abordare generalistă şi empatică în acelaşi timp, care să se poată adresa mai multor categorii de subiecţi: tinerilor care vin la universitate, celor interesaţi de multiculturalismul Clujului, oamenilor de afaceri interesaţi de investiţii în oraş. “E totul pentru mine” nu este formularea lungă, academică “este totul pentru mine”, dar este formula uzuală şi astfel mai apropiată de public. Sloganul apare ca o semnătură (poziţionarea oblică), o amprentă a fiecăruia asupra oraşului.

Branding

La nivel coloristic, am ales să NU propunem o singură culoare pentru city brand. Atât grafismul, cât şi textul-numele oraşului vor fi inscripţionate peste tot în negativ (alb pe o culoare de fond) pe fundaluri potrivite pentru evenimentele desfăşurate, materialele folosite etc.

Albastru – eveniment din mediul universitar

Fucsia – eveniment monden

Roşu – eveniment cultural

Orange – eveniment de masă, studenţesc, pentru tineri

Verde – eveniment ecologic

Turcoaz – evenimente economice

Negru – sport: Universitatea Cluj

Vişiniu – sport: CFR Cluj

În acest fel, autorităţile locale demonstrează o implicare totală a oraşului în susţinerea anumitor evenimente, deschiderea şi chiar adoptarea de către oraş a unor tipuri de activităţi

Proiectul Trend Communication a fost prezentat in sedinta publica a Primariei, starnind interes, dar si rumoare. Chiar daca procesul de branding se pare ca va mai dura, autoritatile luand decizia de a amana luarea unei hotarari, noi, cei de la Trend Communication, suntem convinsi ca am dezvoltat un brand promitator, modern, adecvat, dar mai ales suntem convinsi ca orasul Cluj-Napoca e totul pentru noi!